Bodypump -55 min

Styrketräning till musik som utmanar dig och gör dig stark. Passet är perfekt för de som vill träna igenom hela kroppen på en timme. Att Bodypump är enkelt gör det lätt att komma igång. Effektiviteten gör att du snabbt märker resultat.


BodyStep - 30 & 55 min

Ett enkelt, atletiskt och roligt pass där du använder en step-bräda och tränar till motiverande musik. Tränar du regelbundet kan du förbättra flåset, bli mer koordinerad och öka din styrka.

CXWORX- 30 min

Genom dynamisk träning för mage, rumpa och rygg kommer detta program få dig att känna dig stark och välmående. En halvtimme av Les Mills CXWORX är allt du behöver för att få ett utmanande och effektivt träningspass.

BODYCOMBAT- 55 min

BODYCOMBAT är fartfylld non-contact kampsportsinspirerad träning med tekniker från bland annat kickboxning, karate, capoeira och muay thai. Passet är lätt att följa med i, och du tränar upp uthållighet, rörlighet och styrka under 55 minuters intervallträning. Precis som i alla Les Mills-program släpps ny musik och nya rörelser var tredje månad.

SH'BAM 

- 30 & 45 min


Ett pass fyllt med roliga steg till sköna låtar! Passet är dansinspirerat och under 30 eller 45 minuter får du dansa loss till musik bestående av listettor och coola klubbhits blandat med favoriter, remixer av gamla klassiker och moderna latin beats. Varje låt har sin egen lilla fristående koreografi. Passet är uppbyggt i intervaller, vilket gör det till effektiv konditionsträning!

bodybalance     - 45 & 55 min

BODYBALANCE® är en blandning av yoga, tai chi och pilates.  Kontrollerad andning, koncentration och en noggrant strukturerad serie med rörelser och poser till härlig musik ger dig flexibilitet, balans och styrka som gör att du känner dig centrerad och harmonisk. 

Yogan som erbjuds hos oss grundar sig i Hathayoga. Hathayogan har sitt ursprung från Indien och är den fysiska delen av yogan. Med hjälp av yogapositioner och asanas tränar vi styrka, flexibilitet, balans och andning för att sammanlänka vår kropp med vårt sinne.


Vi erbjuder olika nivåer och influenser på våra yogaklasser. Vare sig du är nybörjare på mattan eller mer erfaren så finns det något för dig. Här följer en mer ingående beskrivning av våra klasser:

Yoga energy 

- 55 min


En grundläggande yogaklass där vi värmer upp kroppen genom solhälsningar för att sedan arbeta med styrka och energiflöde i stående positioner.

Klassen fortsätter sedan med sittande positioner med fokus på rörlighet, avslutas sedan med en avslappning. Syftet med klassen är att skapa energi för resten av dagen. Passar bra för nybörjaren, men svårighetsgraden kan anpassas genom olika alternativ för dig som söker utmaning.

Yoga slow flow - 55 min

En flödande klass för dig som yogat ett tag där vi sammanlänkar rörelse med andetag. Ett långsammare flöde för att känna total närvaro genom hela kroppen och med inslag av mer avancerade flöden för en strävan att utvecklas. Avslutar sedan med stilla positioner på mattan för att sjunka djupare in i andning och meditation.

yinYoga- 75 min

Yinyoga - en klass där vi lägger fokus till andetaget och att för en stund få släppa vardagen och bara vara..

Känn hur kroppen blir mer avslappnad för att sedan fylla på med mer energi. Andning, avslappning och total närvaro. Vi använder oss även av bolster (yogakuddar).

Functional workout

 - 45 min

Vi kör styrketräning med träningsband liknande TRX som redskap och kettlebells. Under varje pass tränas hela kroppen, belastningen varieras enkelt och gör träningsformen lämplig för alla, såväl vältränad som nybörjare. Kom gärna lite uppvärmd till passet.

basisball 

centercore

- 45 min

Ett funktionspass där du använder hela kroppen och till din hjälp har du en medicinboll. Fokus på styrka, rörlighet och balans. 

basisball raw

- 45 min

Ett funktionspass där du använder hela kroppen och till din hjälp har du en medicinboll. Fokus på stryka, kraft och uthållighet i ett relativt högt tempo. 

get fit barbell gym- 45 min

Passet kommer kretsa kring teknik/styrka inför Olympiska lyft. Passet rundas av med en trevlig MetCon.


Ketlebell

45 min 

Ett pass med 100% renodlade kettlebellövningar. Vi kör en blandning av styrka, teknik och uthållighet för att uppnå en optimal kombination! Fokus ligger på kettlebellövningarna swing, clean, jerk och snatch. Men vi kör även mer avancerade övningar som turkish get up, windmills och en-arms varianter. Sen lägger vi till assistansövningar som squats, presses, deadlift och carries.

cirkelträning - 45 min

Ett tabata-pass där vi under 45 min fokuserar på olika kroppsdelar från vecka till vecka. Avslutas med en tuff final! 

Mobility/ Stability 45min

Vi tränar kroppens rörlighet och mobilitet. Alla deltagare utgår från sin egen förmåga.

Målet är att vi ska öka vår kroppskännedomen för att sedan kunna utveckla andra fysiska förmågor som styrka, snabbhet och uthållighet.


get-fit power gym- 55 min

Högintensivt pass med roddmaskin, stakmaskin, löpband och släde. Erfarenhet av maskinerna erfodras. Ibland kör vi även AMRAP's med Kettlebells, Hantlar, Skivstänger eller Kroppsvikt!

Abs & ass

- 30 /45 min

Ett cirkeltraningspass där vi under 30/45 min fokuserar på musklerna kring magen och rumpan. Kom gärna uppvärmd till passet.

gymintro - 30 min

Instruktioner av hur maskinerna i gymmet fungerar i grupp om max 4 personer.

hiit

Ett svettigt, högintensivt helkroppspass för ökad uthållighet och styrka. Övningarna utförs i intervaller med kort vila och övningarna kan innefatta enbart kroppen som motstånd alt. med vikter. Mycket träning på kort tid.

hiit box- 30 min

Ett svettigt och extremt roligt högintensivt pass med inslag av box där redskap som boxningshandskar och pads kommer användas genom passet. Få upp pulsen och skapa lite adrenalin med slag i kamratens pads. Ett kort och effektivt pass men högt tempo där DU sätter ribban för DIN träning.

seniorträning

Ett anpassad träningsklass med inriktning mot styrka, balans och koordination för att behålla en fungerande och välmående kropp. Varierande övningar och alternativ erbjuds vid behov för en fortsatt utmaning för alla. Passar för den vara motionären samt även för den som aldrig tränat innan.

Spinning - 30, 45 & 55 min (Activio)

En bra träningsform för alla då du själv kan reglera motståndet på din cykel. När du tränar har du möjligheten till tempoväxlingar mellan långsamt och snabbt som ger utrymme till återhämtning. Träningen ger dig en god kondition och du kommer att svettas massor. Knän och leder sparas i denna skonsamma träningsform.

Zumba - 55 min


Zumba är dansbaserad gruppträning till huvudsakligen latinamerikansk musik och världsmusik, med inslag av latinsk pop och internationella radiohitlåtar.

salsa fitness- 45 min

Dans till rytmer av Salsa och Reggaeton på basnivå - alla kan vara med!

Strong by zumba

STRONG by Zumba är en kombination av HIIT, styrka, kondition och plyometriska övningar. Rörelserna är inspirerade av bl.a. kickboxing och dans, och är synkroniserade med musiken för en hög intensitet. Genom att använda dig av din egen kroppsvikt kommer du att få muskulär uthållighet, toning och definition.